Szalad az idő...


Az első magyaróra :)
Az elmúlt napokban egyszerre nagyon sok minden történt, de igyekszem összefoglalni,hogyan is telt el ez a két hét a Feria óta.

Alhambra jegyek:
Mivel hivatalosan is granadai lakosok vagyunk és van NIE számunk, így a csodálatos Alhambra, Generalife megtekintésére igényelhetünk ingyen jegyet, minden hétfőn a Corral del Carbónnál. Már jól tudtuk, hogy időben kell érkeznünk, hogy ne kelljen órákat sorban állni. Viszonylag gyorsan sorra is kerültünk, és megkaptuk a jegyünket. Nagy örvendezés. Bár én egy kicsit tartottam a dologtól, ugyanis ezek a jegyek mindig a hét vasárnapjára szólnak és előre tudtam, hogy vasárnap már a FEX-en vagy a Fesztiválon fogok önkénteskedni... A Palacio Nazaríesbe meghatározott időben lehet bemenni, mi a 3 órát választottuk, így még azt gondoltam jól kijövünk majd az idővel. Aztán a héten lemondtunk az Alhambra látogatásról, ugyanis a 15 spanyol fiatal felkészítését vasárnapra rendeztük meg végül. Persze örültünk volna turistáskodásnak, nem ütött szíven minket a dolog, hiszen szeptemberben, októberben vagy akár már augusztusban ( a nagy meleg miatt ezt szerintem úgy is elvetjük) lesz még lehetőségük oda látogatni.

Corral del Carbón

Már alig várom, hogy a két szép szememmel is láthassam 


Fesztivál megbeszélés:
Hát nem mondom, hogy nem izgultam sőt mondhatni nagyon nagyon izgultam. (Bár a kis naplómba is lejegyeztem ezen izgalmakat, most már nem tudom ugyan azzal az érzéssel ide vetni őket, mert azóta annyi minden változott... :D ) A megbeszélés és az  önkénteskedés a FEX-et és az Nemzetközi Tánc és Zene Fesztivált illetően is az Azafatas Alhambra szervezésében valósult meg. Az egész spanyolul folyt és bár Marisa elég gyorsan beszélt, azért sikerült a fontosabb információkat elkapnom, valamit a megbeszélés után sem féltem kérdezni a számomra hiányos részekről. Akkor még sok minden nem volt teljesen tiszta, és féltem is, hogy valami nem juttt el a tudatomig igazán... A fontosabb tudnivalókat írásban is megkaptuk, Marisa whatsupp-on is mindent elküldött, így itthon nem restelltem lefordítani az irományt. Később persze, ahogy beindult az önénteskedés minden egyre tisztábbá vált

Organización de Congresos y Eventos

Első találkozó a Kaposvárra utazó csapattal:
Ugyanezen a napon tartottuk az első találkozót a kiutazó ifjúsággal.  Korábban érkeztünk, mint ahogy a megbeszélés időpontját hírdettük, előkészíteni a terepet. Végül nem jártunk sok szerencsével, ugyanis az ifjúsági központ megváltoztatta a nyitvatartást (fél órával később nyit a ház), ráadásul ez alkalommal még késtek is a nyitással, így persze már az utcán elkezdtünk beszélgetni az érkezőkkel. Ez alkalommal csak általános információkat mondott el Dani és már felvetett pár kulturális különbséget is, ami egyrészt szerintem nagy meglepődést okozott, másrészről pedig látszott rajtuk, hogy na most akkor csak azért is szeretnék megismerni a mi mindennapi életünket és sikeresen tölteni Kaposváron rövid távú EVS szolgálatukat. Vicces volt látni az arcokat. Végül az első magyar óra időpontját is letisztáztuk. 
Hazafelé összevetettük a feladatokat. Na ez volt az amikor úgy éreztem kicsit összecsapnak a hullámok. És úgy voltam vele, hogy na most aztán jól bevállaltam ezt a fesztiválosdit, miközben a saját szervezetünknél is feladat feladat hátán volt. Nyelvóra, prezentáció Magyarországról - Kaposvárról - Compassról és további kisebb feladatok... Akkor ezek mind óriási feladatoknak tűntek, bár szerintem a prímet a fesztivál izgalma vitte el :D


Magyar óra:
Az első magyarórát a megbeszéltek szerint csütörtökön tartottuk. Szerdán még lázasan készültem. Bár tudtam előre, hogy majd valamikor kell tartani magyarórát és fejben már igyekeztem ötetelni, hogyan, miként lehetne pár hasznos kifejezést tanítani nem túl unalmas úton, azért a munka igazi része még hátra volt. ( Az ötletelés, keresgélés során újra felelevenedtek az általános iskolás nyelvtan óra pillanatai és ismét  tanultam a saját nyelvünkről.) Szóval volt egy kis stressz rajtam, de amolyan jó fajta. Teher alatt nő a pálma mondásom újra előtérbe került. Végül mindennel sikerült elkészülnöm és próbáltam azt is leírni, milyen sorrendben, hogyan szeretném tartani az órát.
Egy rövid prezentációval kezdtem. Pár alap információ, érdekesség a magyar nyelvről. Majd következett az ABC. Itt már voltak fennakadások, de jól szórakoztunk. Majd egy kis akasztófajátékkal indítottuk a hét napjainak megismerését, végül hasznos kifejezéseket ismételgettünk. Nagyon családias volt a hangulat és a légkör. Ahogy ők csiszolták a magyar tudásukat mi is megcsillogtattuk a mi spanyol nyelvismeretünket. 'Má o meno', 'que má' és társai ismét előkerültek :D
Ahogy megvolt az első óra persze már egy gondolattal kevesebb járt a fejemben. Nagyon jól éreztem magam.

Érdekes egyébként ez a nyelv téma. Mindig elfelejtjük, hogy a saját nyelvünket sem olyan könnyű beszélni. Természetesnek vesszük, hogy tudunk magyarul, pedig nem is olyan egyszerű nyelvről van szó. Nagyon érdekes számomra, ahogy tanulom a spanyolt, közben természetesen sokat beszélgetünk angolul, most pedig készültem a magyarórára. Igazán érdekes hármas. A spanyol nyelv nagyon tetszik és igazán szerencsés vagyok, hogy anyanyelvi környezetben fejleszthetem a tudásom. Közben persze egy- két bolgár szó is ragad rám Diditől. Sőt elkezdtük gyűjteni a hasonló kifejezéseket. Az a tervünk, hogy a projekt végén majd készítünk egy videót ezekkel a szavakkal. 

Szerencsére a boltban, a zöldségesnél, a kebabosnál ... már simán megértetem magam és imádnivalóak a granadai emberek. Mindig nagy mosollyan fogadnak és a szokásos, kedvenc helyeinken már megismernek minket :D (Ma például egyébként még az utcát takarító emberke is nagy mosollyal köszönte meg, hogy vártunk amíg elmegy, majd a Gran Víán újra látva, nagy vigyorba és integetésbe törtünk ki ismét.) Bár a fesztiválról később írok majd, nagyon hasznos volt számomra a spanyolozást illetően is. Végig spanyolul kommunikáltak velem, ami elsőre nehéz volt, és okozott pár vicces pillanatot, végül nagyon hálás vagyok ennek a lehetőségnek ilyen szempontból is. 

Készülődés

Ready :D



Júliusi programterv:
Pénteken Daninál találkoztunk megbeszélni a két ifjúságcsere, a workcamp és a Parapanda Folk festivál teendőit.  Durva hónapunk lesz, de izgalommal várjuk. Az első ifjúságcserére Sara is velünk tart majd. Itt ismét főleg energizerokkal, ismerkedős játékokkal kell készülnünk, logisztiai tennivalókban segíteni. Illetve pár megelőző feladatot is kaptunk. Például logo tervezés, szótár készítés hasznos kifejezésekkel. Emellett a Kaposvárra utazóknak is készülünk pár challenge feladattal, majd a programjuk során. 

Didivel végül felosztogattuk a feladatokat, volt amit együtt csináltunk, de volt amit teljesen ő vállalt el, rendezett sorba, fejezett be miközben én készültem a másik magyar órára, a Magyarország bemutatóra vagy este önkénteskedtem a fesztiválon. 
Így a hétvégére már én is jobban lelazultam főleg, ahogy elkezdődött a fesztivál és egyre inkább belejöttem a teendőkbe. 

Így a követlező bejegyzést innen folytatom, sok- sok élménnyel a fesztiválról, felkészítő trainingről, swing partiról, az elmúlt hétről és, hogy bár az OTTHON az édes otthon, egyre jobban itthon érzem magam itt is :) 

Elkezdődött a FEX, ekkor még csak nézők voltunk :) 









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések