Szeptemberi nyár




Alhambra
Fontaine patio de Lindaraja 


Augsztus utolsó napjai is nagyon kellemesen teltek. Főleg pihenéssel. A meleg eléggé kiborított, így nagyon örültem, mikor pár napra kicsit borogósabbá vált az idő. Persze azt nem kell mondanom, hogy aztán újra kivirult a nap és azóta is teljes erővel ontja a meleget. Itt szeptemberben is nyár van, sőt... Olyan se nagyon volt még, hogy októberben szoknyában lépjek az utcára, persze harisnya nékül :D

Az elején elég nehezen ment a visszarázódás, hiszen július után majdnem rögtön kirándulni mentem és augusztus végén jött ki talán kicsit minden feszkó. Fáradt voltam de mégsem, aludtam volna is meg nem is... Íllora végeztével kicsit olyan érzés volt, hogy vége a projektünknek, annak ellenére, hogy tudtuk még vannak vissza feladatok szeptemberben. Őszintén már kicsit vágytam/vágyok haza, hogy végre lássan a csaádot, barátokat. másrészről viszont nagyon nagyon maradnék itt... Azt hiszem az EVS utam sosem fog befejeződni még ha dátum szerint 21-én haza is repülök... Új ajtók, új lehetőségek... Persze tudom, nem lesz könnyű...

Na de a nagy filozofálgatás helyett most inkább jöjjenek a képek, rövid beszámolókkal:



Come back dinner. A nagy utazás után jó volt végre Granadában lenni és Didivel is találkozni. Így egy Albaicin séta sem maradhatott el. És ha már ott voltunk megvacsoráztunk az El Higo nevezetű szuper helyen :)
Élménybeszámolósdi felsőfokon


Augusztus utolsó napján pedig szabadtéri mozizni mentünk. Remek filmet néztünk meg.
Museo Cuevas del Sacromonte
Bar Bahar





Hasonló volt a látvány azon az estén is :)




La voz concordante 
Beszélgetés ifjúságpolitikáról és ehhez kapcsolódó témákról, a szakmában jártas emberek közreműködésével

Ez alkalommal a résztvevők papírra írták fel kérdéseiket majd a cetli halmazból húzva egyet indult a beszélgetés. Utána persze már minden ment a maga útján. 
Próbáltam elcsípni a szavakat és kihámozni vajon miről is van szó pontosan, de elég nehezen ment :D
Aztán, amikor az egyik nő kérte, hogy fejtsük ki a véleményünket, hogy megy ez a saját hazánkban jót kucogtam magamban, de Dani segített fordítani :)
Viszont az nagyon tanulságos volt, hogy nem igazán vagyok jártas ezen a területen... Pedig mennyire fontos, hogy képben legyünk. 
A következő héten megismételtük ezt a programot, csak egy másik helyszínen, két másik férfi közreműködésével.

A programokról Didivel  el is készítettük az összefoglaló videót. Már csak pár simítás és a facebookon is megosztjuk.



La voz concordante II.


Az közös ebéd természetesen elmaradhatatlan







Együtt a csapat. Már amennyire. Nico persze már otthon és Tilda is csak később csatlakozott :D
A Bohemia Jazz Café után tinci-táncit terveztünk az egyik helyen, de végül a csapat fele hazament és Tilda nagy bánatára én is az ágyikó felé vette az irányt. De azért így is jó kis estét tudtunk magunk mögött.


Végre Elenával is találkoztam :) Jól elcsicseregtünk :D 
Bár épp, hogy csak hazaért már ment is tovább, neki a világnak, de örök online mentorai vagyunk egymásnak. A távolság nem akadály. Jó hogy van WhatsApp :D
Remélem azért majd még a hazautazásom előtt sikerül találkoznunk




Nem volt nyitva az ifjúsági központ, így a közeli D'etí coffee and cake nevű helyet választottuk aznapra :)




Cereal Planet - reggeli
Végre ide is eljutottunk



Én repetáztam is.
Mondván ki tudja mikor jövünk ide mégegyszer...
Mondtuk mi, hogy na majd ide még visszajövünk... ahaam eltelt egy hónap és nem mentünk, úgyhogy megérte repetázni.


Huhúúú ezen a napon, most, ahogy így visszanézem a naptárat, volt egy "kellemes" beszégetésünk ismét a házról Juliával. Nem kívánom részletezni, de nem tudtam néha, hogy nevessek vagy sírjak. Azóta Aztán Danival is beszéltünk erről a témáról és igyekszünk ezt a pár hetet nyugiban eltölteni itt. 

A nap megkoronázásaként és hogy kicsit elmenjünk otthonról Realejo felé vettük az irányt és egy jót vacsoráztunk. Majd az Alhambra felé téve egy kört sétáltunk haza.





Hospital Real



Biblioteca Hospital Real
Szeptemberben több napon is ellátogattunk ebbe a csodás könyvtárba.
Sajnos a wifit nem tudjuk használni, mivel nem vagyunk granadai tanulók...
Szerencsét próbáltunk egy másik, városi könyvtárban is, ahol viszont a légkondi keserítette meg a nyugodt blog és Youthpass írást. 
Végül én a Hospital Realt választottam és igyekeztem azon feladataim elvégezni, amikhez nem volt szükség internetre.




Szeptember 8-án "Harri búcsúztatót" tartottunk. Amilyen szomorúan hangzik ez a búcsúztatás szó, olyan vidám esténk volt. Még a fejfájásom is elmúlt, ami miatt az este közepén majdem hazafelének vettem az irányt. Végül, úgy döntöttem maradok. Jól tettem :D

Calle Elvirán való tapaszozás után a Festival Zaidín Rock eseményre siettünk. Az elején nem volt akkor tömeg de mire Chambao kerüt a színpadra a nézőtér rendesen megtelt...



Chambao





10-én volt a TEDxYouth@Budapest jelentkezési határideje is.
Miért is ne alapon beadtam a pályázatom, ami végül nem lett sikeres.
Persze egyáltalán nem bántam meg, hogy megpróbáltam.
Didivel ismét jól szórakoztunk a bemutatkozó videóm felvétele alatt és a kisfilm elkészítésénél is csak fejlesztettem a kompetenciáim, ha már korábban szó esett a Youthpassról :D





Egyik vasárnap délutánunk
Casa del Chapiz








Didivel már régóra tervezgettük, hogy meglátogatjuk Rondát.
Ennek is eljött az ideje
Persze ellentétben a nevével Ronda igazán gyönyörő város.
Bla Bla Car-ral mentünk. Visszafelének még nem volt lerendezve semmi, így a délután folyamán keresgéltünk... Szerencsésen végül Malagáig Bla Bla Car-ral, majd onnan busszal jöttünk haza Granadába.











Mandulás Ronda süti fagyival



Mit is kéne megnyomni, hogy legyen újra meleg víz?! :D 
Inkább nem nyúltunk semmihez és megvártuk míg Julia haza jött...





Gombapöri házi készítésű nokedlivel és salival :D





Séta Mirador de San Miguel Altohoz
Utoljára még márciusban vagy áprilisban, az első gymkhanáink egyikén voltam itt...
Különleges hely, fantasztikus lelátás  városra





Később Rihab, Tilda és Didi is csatlakoztak







Calle Elvira - Bábel: tapaaas



Miután Tidáék elmentek a busszal, hazafelé sétálva a Calle Elvirán a házunkhoz közeli bárban éneklésre, gitár muzsikára és tapsra lettünk figyelmesek.
Flamenco party
Nagyon tetszett. Kicsit megálltunk, hallgattuk. Hazamentünk, de én végül úgy döntöttem visszalépek. Igaz másnap korán kellett kellnünk.  Ha már egyszer ilyen közel van, nem hagyom ki... Helyes döntés volt. :)





La voz concordante második része után, egy kis sétát téve a Plaza de las Pasiegas felé esküvőbe botlottam :)





Később pedig Tildával magyar estet tartottunk.
Sushi tapas és francia, spanyol muzsika, ének.






Újra CHURROS... A legfinomabbat itt, a Churreria Alhambra nevű helyen lehet kapni a Plaza Bib-Rambla téren.





Albaicin séta - Alhambra



Palacsinta vacsora


A sajtos változat :D






A Pata Paloban két este is élő zene szólt.
Az első együttes koncertjén nagyon jól éreztük magunkat.
A második nap viszont nagy sokan voltak és valahogy a hangulata is más volt...
Ezután egyébként Carmennel is találkoztunk és beszélgettünk egy kicsit :)






Olíva bogyó vásárlás



Jajaajaaa
Ezt a képet akkor lőttem, mikor a megbeszélt időpontra mentem vissza a fogorvoshoz.
Éreztem már korábban, hogy valami nem stimmel és a héten bátorkodtam elmenni megnézeti mi a helyzet.
Nadia ajánlotta a helyet. Az első alkalommal Didi eljött velem, de végül mindent sikerült nekem elmagyaráznom. Kaptam is időpontot a 4 lyukas fogam betömésére....
Nem tudtam hogy az utcán sírjam el magam vagy otthon :D Persze nem nagy dolog, de az én ép fogaim után akkor kicsit hasba vágott a dolog :) 
Azóta Cili barátnőmmel is beszélve, újabb hasznosabb tanácsokat figyelembe véve ápolom a fogaim...
Szóval a négyből már kettő betömve és legalább azt is megtudjuk hogyan működik a Cigna :D
Arról nem is beszélve, hogy milyen megmosolyogtató pillanatokat ad egy-egy alkalom a fogásznál, így , hogy a nyelvet csak éppen töröm... 

A kép pedig mutatja milyen szép időnk van itt még mindig :)




Asesoría, minden pénteken








Granada metro végre elindult :D
Itt egyébként Sarára vártunk, ugyanis ő vitt minket kocsival az aznapi programunk helyszínére.



Foro Poliedrico  - Igualdad
A nemek közötti egyenlőség volt a téma
Na hát itt aztán csak kapkodtam a fejem, hogy megértsek valamit... de azért igyekeztem




Ebéd utána energizer 





Még aznap tettem egy sétát a belvárosban
Alcaicería



Mire nem lel az ember a városháza előtti téren egy szombat estén
Szabad tánc, vidámság, boldogság a javából :)



Aznap ünnepelték a Fiesta Virgen de las Angustiast

A Plaza del Campillonál rengeteg granadai árut lehetett kapni és persze a Torta de la Virgent is.
Ebből kis kostolót is osztogattak. Az egyik fajta krémmel volt töltve a másik pedig csokoládéval.
Én végül másnap vettem is egyet cukormentes változatban.









Még sosem láttam így, aszalatlanul datolyát. Az íze is egész más volt.




Összejövetel a mexikóiakért



És a végén még a mentet is sikerült elcsípnem.
Hasonló a Semana Santához de itt csak egy menet van és az is sokkal vidámabb.





Ez is megvan :D

Végre el is jutottunk az Alhambrába, mármint azon részére is, ahova csak jeggyel lehet belépni.
Nem tudtam válogatni a képek közül, így jöjjön rengeteg...

Szerintem nem kell mondanom mennyire csodás volt és csak mégjobban beleszerettem, mint eddig....

:)




Kilátás az Alcazabából







csomagokat előre :D

































És a Paseo de Los Tristes felől egy hétfői délután




A kedvenc hotelem...
A fotón pont nem látszik, de a folyó mellett szuper muzsika szólt egy hippi csoport jóvoltából.




Megérkezett Tunéziából az utánpótlásunk: Cheima és Meriem
Közösen ebédeltünk, este pedig újra találkoztunk



Juhuuuu kocsival a Calle Elvirán és  Paseo de los Tristesnél



Csoda krumpli aliolival és csiga tapasnak
A csigát már Jaenben kóstoltuk, így mi most inkább kihagytuk.



El Higo


Azért a Pata Paloba is benéztünk






Egyik délutánra nyílt swing órát néztünk ki.
Útközben persze nem hagyhattuk ki a fotozást.
"Nézd Didi, a ruhád pont illik a virágokhoz!"




A swing óra vége
Nagyon jól éreztük magunkat


Induljunk tapaszozni


Mi mást együnk, mint sushit :D




Asesoría



 Kilátás az ifjúsági központból, az irodánkból


A másik irány




Szeptember utolsó napján elmaradt a program, amire mentünk volna, így az itthoni teendők után Alhambra felé vettem az irányt. Rengeteg turista volt, de még ez sem akadályozhatott meg abban, hogy relaxáljak kicsit. A Carlos V előtt egy padon legalább vagy fél órát csücsültem csukott szemmel, teljes nyugiban.
Aztán az állandó és átmeneti kiállítást is megtekintettem.
Eddig fel sem tűnt de ingyenes :D
Tetszett mind a két rész. Az átmenetei kiálltáson 1800-as években készült képeket lehetett megtekinteni erről a csoda helyről. Érdekes volt nagyon a különbségeket megfigyelni.










Hazafelé... Van miből válogatni, de most semmi nem cipelem haza :D



Didi által készített mozarellás, paradicsomos padlizsán rukkolával




 Egyik délután pedig a Mirador de San Nicolas felé siettünk.
Itt készítettünk pár képet a Magyar Nemzeti Táncegyüttes "Táncba visszük a világot!" felhívására.

 ITT láthatjátok a képeket.

Oh és akkor itt nagy örömmel és büszkeséggel meg is jegyzem, hogy Fanni a Magyar Állami Népi Együttes tagja lett :) Innen is gratulálok neki! :)


Természetesen a Somogy promotálása sem maradhatott el :)



Paseo de los Tristes is kihagyhatatlan volt



Na meg a közös kép :)



És a végére hagytam az egyik legviccesebb élményünket :D

Hazafelé beugrottunk kebabért.... 

 És még a pultba is beálltunk :D

Kedvenc granadai kebabos mindörökké ♥























































































































































Megjegyzések

Népszerű bejegyzések